BlackBerry Bold 3 9780

Trend skrg ni, kalau tak iphone, mesti la bb ye dak? Jarang lah aku dgr orang sembang pasal sony, nokia, samsung dan sebagainya. Yg iphone tu, entry lain aku bg spec, skrg ni aku nak share pasal spec BB bold 3 ni sikit. Sebab aku pun tak berapa nak tahu, so same same la kite tgk ape ada pada Bold 3.

Kebanyakkan pengguna BB, berdasarkan apa yg aku nampak, perempuan majoritinya. Yg lelaki tentu la apple(sebab aku pun suka apple). Hewhewhew. Ape best sgt ke bb ni? Bestnye bb ni bg aku, qwerty keyboard dia tu and sudah tentu lah sebab dia smartphone. Dah banyak bb yg famous and trending sblm ni contohnya BlackBerry Curve 8520, BlackBerry Curve 8900 (Javelin), BlackBerry Storm 9500, BlackBerry Bold2 9700 and yg kali ni punya cerita, BlackBerry Bold3 9780. FYI, Bold3 ni ade lah next gen kepada Bold2 ye kawan kawan.

Bold 3 — Diumumkan pada October 2010 dan mula dijual pada November 2010(seluruh negara). Size yg lebih kurang Bold 2 (109 x 60 x 14 mm) dan beratnya adalah 122g sahaja! Display yg sangat osem 65 ribu warna. Screen sebesar 2.44 inchi (480 x 360 pixels). Sama mcm Bold 2, ada touch sensitive trackpad(yg tgh tgh tu) and ofcourse qwerty keyboard. Internal memory yg tidak begitu besar, 256MB tetapi RAM yg agak menakjubkan 512MB(lebih kurang iphone4) hew hew hew. Memory card yg boleh masuk cumalah microSD. Ape bende microSD? Google ye jangan malas. Boleh muat memory card 32GB, tp biasanya masa beli dapat 2GB. So jangan tertipu. Ori dapat 2GB okay! Connection yg possible, ada 3G, ada WLAN, ada Bluetooth tp takde infrared. Phone yg skrg ni ada pakai infrared lg ke? Tak jumpa pun and biasa lah, nak sync dgn laptop/desktop mesti lah menggunakan microUSB cable v2.0. Camera 5MP (2592x1944 pixels) autofocus and ada LED flash. Tp masih tak setanding apple hew hew hew. Video pun boleh tetapi malang tak ada camera depan. Latest OS bg BlackBerry tak silap aku, BlackBerry OS 6.0 and ada 624 MHz processor some more. Cool. Colours available, Black and White(original). GPS pun ada, cuma kena la standby duit sikit. Hew hew hew. Last but not least, harga Bold 3 kat market Malaysia skrg, RM1200 - RM1400++. Depends la kat area mana.

Info tambahan : Orang cakap, Facebook kat BlackBerry ni tak best. Yg best, Twitter je! Hew hew hew.


Haaaaa. Amacam? Steam tak Bold 3 ni? Best kann? Rasa mcm nak bli 1 kan? HAHAHA tp takpe, sy minat apple je. Hew hew hew. BB fan jangan marah sy ye. Peace!

0 comments:

Post a Comment